Pomembna znanja za prevajalce: Sprejemanje kritike

Pomembna znanja za prevajalce: Sprejemanje kritike

Sprejemanje kritike in povratnih informacij je bistvena spretnost – in tako tudi ocena in ovrednotenje povratne informacije.

Vedno me presenetijo tako imenovani strokovnjaki, ki ne znajo sprejeti povratne informacije, ki nenehno zamenjujejo iskreno, konstruktivno povratno informacijo z napadi ali negativno kritiko. To je razširjena praksa v svetu prevajanja in tudi drugih storitev. Različni načini, kako si ljudje napačno razlagajo povratne informacije, so tudi precej ustvarjalni: To je mogoče razumeti kot poskus spodkopavanja, kot ultra-konkurenčnosti, nevoščljivost – edini skupni element je zavračanje povratne informacije same po sebi.

Ta je zelo problematično. Ne glede na to, kje ste v vaši poklicni karieri, morate biti sposobni prepoznati in ovrednotiti povratne informacije. Enostavno zavračanje vsake povratne informacije je nedvoumen način, da boste stagnirali v svoji karieri, razjezili vaše sodelavce in kolege, ki bi morali biti vaši najbolj koristni zavezniki, in stike, in to vas bo verjetno stalo vašega dela. Če ste svobodni prevajalec , je sprejemanje kritike bistvenega pomena tudi za pridobivanje in ohranjanje strank, kajti od tam bo prišla kritika.

Vedno bodite vljudni
Prvo pravilo povratne informacije, ne glede na to, ali je uporabna ali ne, je vedno sprejeti kritiko na vljuden in strokoven način. Tudi če vam je že od vsega začetka jasno, da povratna informacija ni preveč pametna ali koristna ali razkriva temeljni nesporazum vašega dela (kar pri prevajanju ni tako redko!), jo je treba vedno sprejeti prijazno in povedati tako imenovanemu kritiku, da ga cenite in boste razmislili o tem. Če boste reagirali z jezo, boste se izkazali le kot amater in ljudje vam ne bodo tako radi pomagali.

Ker to v bistvu pomeni kritika in povratna informacija – da jo odrasli vidijo kot koristno. Ali vsaj da je bila kot taka namenjena. Otročje reagiranje vas samo pomanjša v očeh drugih ljudi.

Izgubljanje dela
Kar pa je najpomembneje, stranke vam bodo vedno ponudile povratne informacije o vašem delu z njihovega zornega kota. Včasih nas to moti, saj so zelo sebični v svojem nasvetu, vendar pa bi moralo biti ohranjanje vaših strank srečnih vaša prednostna naloga. Namesto nadutega zavračanja njihovih predlogov, razmislite o njih in naj se ve, da jih upoštevate.

Ocenjevanje kritike je veščina, ki jo je vredno razvijati. Vsekakor si ne želite zapravljati časa za nasvet, ki ne bo izboljšal vašega dela, odnosa s stranko ali denarnega toka – vendar če opazimo nasvet, ki to bo naredil, je to ena izmed najboljših stvari, ki jih lahko naredite za vaše podjetje. Vprašajte se tri osnovna vprašanja: Ali obstaja kakšno logika v njihovem predlogu? So ponudili konkretne dokaze, ki podpirajo njihove povratne informacije? Lahko to izvedete brez težav? Na osnovi teh odgovorov se odločite, ali je vredno preskusiti predloge, ki so vam bili podani.

Navsezadnje pa sprejemanje nasvetov ni večno. To ne deluje? Potem to na tak način več ne počnite. Dovolj enostavno. Pa kljub temu veliko ljudi deluje tako, kot če bi sprejemanje nasvetov pomenilo predajo na bojišču.

Sodni prevodi ANGLIST